Manapság szinte minden felmerülő kérdésünkre elsősorban az internettől várjuk a választ. Egy gyors keresés a Google hálózatán, és máris tudjuk, hogyan tovább. Érthető tehát, hogy weboldal készítés során célunk az, hogy ha az általunk előállított tartalomra keres a felhasználó, akkor a Google első oldalán megjelenjünk. Ahhoz, hogy ez megtörténjen, már a weboldal készítés első lépéseinél meg kell határoznunk azokat a kifejezéseket, melyekre szeretnénk találatként előjönni. Ezt nevezzük keresőoptimalizálásnak.
Ha például azt szeretnénk, hogy egy honlap a „pénzügyi tanácsadás” kulcsszóra jöjjön elő a keresőkben, akkor célszerű erre a weboldal készítés teljes folyamata alatt koncentrálni. Tanácsos a kulcsszót, szinonimáit és variációit weboldal készítés során a lehető leggyakrabban használni pl. a domain névben, a linkekben, a képek nevében és leírásában, a címekben és a honlap sok más részében, de főképpen a szöveges tartalmakban. Ez azt üzeni a Google-nek, és más kereső hálózatoknak, hogy a honlap elsősorban pl. pénzügyi tanácsadásról szól, tehát releváns találat lehet, ha valaki a „pénzügyi tanácsadás” kulcsszóra keres.
A kereső optimalizálás azonban nem fejeződik be a weboldal készítés árak lezárultával. A honlap rangsorolását az is nagyban elősegíti, ha más weboldalak a mienkre linkelnek, ha a „pénzügy tanácsadás” témát említik. Ezt nevezzük link építésnek, bővebben itt olvashat róla. A weboldal készítés árak befejezte után tehát célszerű olyan hivatkozásokra szert tenni, melyek megerősítik honlapunk relevanciáját a Google szemében. Hivatalos Google partnerként, az Adnet Media, weboldal készítés árak során minden esetben elsődleges szempontként kezeli a keresőoptimalizálást.